Ile czasu dziennie można zyskać korzystając z Wirtualnej Asysty?

wirtualna asystentka oszczędność czasu i pieniędzy

Wirtualna asysta to zawód wciąż nie aż tak znany, jednak mimo wszystko znacznie bardziej powszechny niż jeszcze kilka lat temu. To nic innego jak przeniesienie pracy w formie osoby asystującej do sieci.

Coraz więcej firm poszerza lub całkowicie skupia swoją działalność w obrębie Internetu. O ile praca zdalna nie jest wcale niczym nowym, to przyśpieszony na skutek pandemii rozwój technologiczny sprawił, że dla wielu przedsiębiorców, zespołów i pracowników ukazał się szereg nowych możliwości. A te niosą za sobą potrzebę kolejnych rąk do pracy. W takiej sytuacji naprzeciw ze swoim wsparciem wychodzi wirtualna asysta.

Ile czasu dziennie możesz zyskać z wirtualną asystą i ile możesz zaoszczędzić indywidualnie oraz jako firma?

Dla osoby indywidualnej

Odpowiadając wprost – można zaoszczędzić między 1 a 3 godziny dziennie. Nie każdy jednak może aż tyle oszczędzić, i nie zawsze mu się aż tyle opłaca. Co to znaczy?

W zależności od wykonywanego zawodu i zarabianych pieniędzy, może się zdarzyć że warto jest zlecić część swoich zadań na zewnątrz, ponieważ przez ten czas jesteśmy w stanie zarobić dużo większe kwoty. Jeśli obsługujemy klientów i praca z nimi może nam przynieść średnio 100-200 zł na godzinę, wówczas warto przekazać wszystkie zajęcia związane z umowami, papierologią i częścią obowiązków (np. podsumowania dziennej pracy dla dyrektora sprzedaży) do Asisty.pl. Nasza godzina pracy jest tańsza, niż Twoja – więc dziennie będziesz w stanie zarobić między 50 a 150 zł dzięki delegowaniu zadań do nas. To od 1000 do 3000 zł miesięcznie dodatkowego zysku, jeśli część Twoich zadań przejmie Wirtualny Asystent.

Czasem jednak potencjał na przekazywanie zadań jest mniejszy i nie przynosi dodatkowych zysków w Twojej pracy, ale np. wychodzi na 0. Pomaga jednak oddelegować niechciane zadania na zewnętrzny podmiot.

Największy potencjał do zysków mają Przedsiębiorcy – ponieważ ich czas w porównaniu do możliwości jest ograniczony i są oni w stanie zagospodarować nawet paręnaście godzin dziennie pracy asystentów, aby Ci wsparli różne działy w firmie, np. windykację miękką, obsługę social mediów i inne.

Dla Firmy

Tu sprawa wygląda inaczej. Wiele firm zatrudnia wirtualnych asystentów do swoich działów, aby hurtowo oni wspierali ich działy – najczęściej zarząd, dział sprzedaży, dział human resources lub działy księgowe i marketingowe.

Biorąc pod uwagę elastyczność potrzebną przy tego typu pracach, oraz możliwość elastycznego modyfikowania czasu pracy firma nie musi zatrudniać kogoś na pełen etat – dzięki temu miesięcznie może  zyskać po parę tysięcy złotych.

Średni czas Twoich obowiązków i czynności, które możesz oddać wirtualnemu asystentowi.

Spróbuj policzyć, ile czasu oszczędzisz na poszczególnych czynnościach, kiedy asystent przejmie część tego, co spoczywa na Twojej głowie.

Jeśli jesteś drobnym przedsiębiorcą, to księgowość, rekrutacja i kadry zajmują sporo czasu. Konieczność przejrzenia konkretnych dokumentów, dopilnowania wszelkich płatności i rozliczeń, sprawdzenia, czy wszystko się zgadza. Następnie trzeba wystawić faktury, rozesłać dokumenty w odpowiednie miejsca. Do tego zadbać o czas na rekrutację, analizę aplikacji i rozmowy z kandydatami i w końcu na sporządzenie i omówienie umowy. Jeśli nie potrzebujesz do tych celów specjalnych działów i wszystkim zajmujesz się sam, a Twoja firma nie ma zbyt wielkiego obrotu dokumentów i pracowników, to i tak w tygodniu może przypaść na te rzeczy przynajmniej jeden dzień pracy. Sama rozmowa kwalifikacyjna może trwać około 1 godzinę, a prawdopodobnie możesz potrzebować, przeprowadzić ich kilka.

W przypadku zadań związanych z administracją często składają się one z wielu drobnych zadań, które łączy nadzór i skoordynowanie pracy firmy czy zespołu. W rezultacie wszystko razem również wymaga kilku do kilkunastu godzin tygodniowo. O ile grafik zadań, harmonogram czasu pracy można sporządzać raz na miesiąc, to umawianie i przypominanie o spotkaniach czy wydarzeniach przypada częściej, podobnie jak przygotowywanie i wyszukiwanie materiałów i dbanie o komunikację oraz przepływ informacji w danym dziale. Można śmiało założyć, że działania w zakresie administracyjnym mogą zająć 1-2 godziny dziennie.

Zadania związane z prowadzeniem internetowych sklepów, kont społecznościowych, stron i blogów oraz z pisaniem wszelkich tekstów i tworzeniem różnych projektów audiowizualnych w dużej mierze zależne są od wymagań klientów, a ci zadają pytania, proszą o informacje, raporty, poprawki, składają reklamacje itd. Sam kontakt z nimi może zajmować od pół godziny do około 3 godzin dziennie. Wszelkiego rodzaju reaserch i pozyskiwanie materiałów w zależności od zapotrzebowania i zapoznanie z tematem, to także około 1-2 godzin. Stworzenie krótkich tekstów może zająć od 20 minut do godziny, a długich czy specjalistycznych około 2-4 godziny. Montaż materiałów audio i wideo to już praktycznie sam czas ich trwania mnożony przez około 3 razy tyle, by móc zadbać o każdy szczegół w procesie obróbki.

Najprostsze i najkrótsze działania, to asysta osobista. Zastanów się, ile czasu tracisz, przeglądając sklepy internetowe w poszukiwaniu prezentów dla rodziny, hotelu na wakacje, czekając w kolejce do rejestracji medycznej czy innej instytucji. A po tym wszystkim trzeba jeszcze się zrestartować i wrócić do obowiązków. Tymczasem zostawiasz wytyczne asystentowi, a sam zyskujesz od 2 do 4 godzin w tygodniu.

Ile dziennie zyskasz czasu, kiedy część zadań oddelegujesz asystentowi? – Jeśli prześledziłeś niniejsze sugestie, z pewnością znasz już odpowiedź,  może i nawet sam czujesz się zaskoczony. Pomyśl, ile Twoja firma i Ty możesz zyskać, kiedy ten czas przeznaczysz na biznes.

Postaw na rozwój firmy i pozwól sobie odetchnąć od natłoku zadań. Powierz ich część kompetentnej osobie. Dołącz do Asisty i zlecaj zadania wirtualnym asystentom, którzy wesprą Cię w działaniach i wpłyną na przyśpieszenie obrotów Twojej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Get in touch

Tu będzie panel klienta z raportami etc.