Proces polega na przypominaniu o ewentualnych zaległych płatnościach w taki sposób, aby zachować dobre relacje z klientami i przyspieszyć płatności.
Wirtualni Asystenci mogą wesprzeć Twoją firmę w realizacji płatności, aby Twoi kontrahenci wiedzieli, że „trzymasz rękę na pulsie”.
SMSy, telefony,
wiadomości e-mail?
Ustalenie przebiegu procesu
- Na początku omówimy formy przekazu informacji, czyli sposoby, dzięki którym trafi do nas wiadomość, że dane płatności są opóźnione.
- Zajmiemy się zadaniami bieżącymi, takimi jak parowanie wystawianych faktur i przelewów przychodzących na konto, aby móc zanalizować, gdzie nastąpiła zwłoka i na nią zareagować.
- Możemy też zaproponować wdrożenie oprogramowań, które usprawnią współpracę na tym polu.
Sprawdź nasze propozycje
lub dokonaj edycji pod siebie.
Ustalimy treści oraz terminy kontaktu z klientem, zanim wykonamy pierwszy krok.
- Zdając sobie sprawę, że komunikacja z klientami to jeden z filarów sukcesu firmy, ustalimy jej główne założenia, zanim zaczniemy wdrażać proces windykacji miękkiej.
- Wspólnie zadecydujemy, kiedy powinniśmy kontaktować się z kontrahentami, np. czy powinno to nastąpić już pierwszego dnia po upływie terminu płatności, czy też później.
- Postanowimy także, w jaki sposób przypominać o nadchodzącej dacie zrealizowania płatności i czy podczas rozmów opierać się o określony skrypt.
Bieżące działania,
raporty i decyzje.
Ustalimy ścieżkę raportowania i przekazywania procesu windykacji dalej - z powrotem do firmy lub zewnętrznego podmiotu.
- Zgodnie z opracowanym uprzednio planem działania, realizujemy na bieżąco jego założenia, zapewniając tym samym firmie szybsze tempo uzyskiwania wpływów z płatności.
- W ramach współpracy możemy np. raz na tydzień sporządzić krótki raport z informacją o podjętych działaniach oraz liczbie faktur opłaconych i nieopłaconych.
- Dzięki temu będziesz mógł monitorować, przy zachowaniu ogromnej oszczędności czasu, sytuację finansową firmy.