Co zrobić, aby Wirtualna Asystentka była w stanie wykonać trudne, skomplikowane zadania?
Delegowanie zadań to ważna część zarządzania. Dzięki odpowiedniemu przydzielaniu obowiązków, pracodawcy mogą zwiększyć efektywność swoich pracowników, a także elastycznie dobierać zewnętrznych wykonawców aby osiągnąć swoje cele biznesowe.
Delegowanie zadań można podzielić na kilka kategorii:
- prostych, pojedynczych zadań,
- kreatywnych zadań związanych z rozwiązywaniem problemów,
- delegowanie całych procesów biznesowych.
- Proste, pojedyncze zadania.
Delegowanie prostych, pojedynczych zadań, jest łatwe do wytłumaczenia i wykonania. Przykładami takich zadań są przepisanie danych do tabel Excel, research danych czy wprowadzanie danych do systemu. Są one proste i łatwe do zrozumienia, dlatego też mogą być przydzielane do wykonania przez różnych pracowników i do zewnętrznych podmiotów.
Tego typu zadania błyskawicznie można delegować do Wirtualnej Asystentki, a ona w większości przypadków poradzi sobie z nimi bez większych problemów.
- Zadania kreatywne, oraz związane z rozwiązywaniem złożonych problemów biznesowych.
Delegowanie zadań kreatywnych, związanych z rozwiązywaniem problemów i wymagających eksperckiej wiedzy, jest trudniejsze. Przykładami takich zadań są: napisanie poradnika, znalezienie klientów, uruchomienie kampanii marketingowej.
Te zadania są bardziej skomplikowane i wymagają specjalistycznej wiedzy i doświadczenia, dlatego nie mogą być przydzielane do wykonania przez każdego pracownika i/lub wysyłane do dowolnej firmy outsourcingowej. W takich przypadkach najczęściej przydziela się zadanie do wykonania przez eksperta, który posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie lub zamawia się usługę w firmie, która specjalizuje się w realizacji określonych zadań.
Tego typu zadań NIE POWINNO SIĘ delegować do Wirtualnej Asystentki. Najczęściej nie będzie ona w stanie zrealizować ich w zadowalający sposób.
- Delegowanie całych procesów – metoda na osiąganie dużych korzyści biznesowych i outsourcing złożonych działań.
Najbardziej zaawansowaną formą delegowania zadań jest delegowanie procesów biznesowych. Dzięki tej formie można osiągnąć bardzo duże efekty, ponieważ delegowanie całego procesu pozwala wykonać skomplikowane zadanie od A do Z. Dobrze spisany proces składa się przecież z szeregu zadań małych, prostych do wykonania. Tym sposobem sprzedaż można określić jako szereg zadań związanych z researchem / budową bazy danych potencjalnych klientów, określonego skryptu telemarketingowego, monitoringu bieżących efektów i uzupełnianiu danych we wcześniej przygotowanych szablonach umów.
Dzięki procesowi, zadania kreatywne i wymagające eksperckiej wiedzy opisane wcześniej mogą być (czasami w całości, a czasami jedynie w części) przydzielone do wykonania zarówno przez początkujących pracowników, a także przez Wirtualnych Asystentów i Asystentki. Dzięki temu, można osiągnąć dużo większe korzyści niż gdyby nie było spisanego procesu.
W Asisty.pl podejmujemy się przejęcia całych procesów i spisania ich w pierwszych godzinach naszej współpracy, aby dobrze wdrożyć się w zadanie i móc je realizować, mimo większego niż zwykle poziomu trudności.
Ostatnie wpisy
- Co zrobić, aby Wirtualna Asystentka była w stanie wykonać trudne, skomplikowane zadania?
- Co można, a czego nie powinno się zlecać Wirtualnym Asystentom?
- Jak stworzyć one pager dla działu sprzedaży?
- Jak zatrudnić wirtualną asystentkę ? Najlepszy przewodnik
- 100 zadań, które możesz zlecić Wirtualnej Asystentce
Najnowsze komentarze