Jak stworzyć one pager dla działu sprzedaży?

Jeśli jeszcze nie stworzyłeś żadnego one pagera, brakuje Ci podstawowego narzędzia z zestawu narzędzi sprzedażowych. Jeśli rozszerzasz swoje istniejące zasoby, zawsze możesz stworzyć one pager, który jest jeszcze nieco lepszy.

One pager to trochę paradoks — pozornie prosty, ale ostatecznie jest efektem starannych wyborów i dokładnej redakcji. To jest właśnie to, co czyni go tak efektywnym narzędziem do osiągania celów sprzedażowych.

Dobry one pager:
● stanowi dla potencjalnych klientów wyraźne przypomnienie o dwóch-trzech problemach, jakie Twój produkt lub usługa potrafi rozwiązać;
● przedstawia kilka atrakcyjnych cech Twojej firmy, które bezpośrednio dotyczą tych problemów,
● zawiera szybkie i proste wezwanie do działania.
Prostota i skoncentrowanie na celu to klucze do skutecznego one pagera, ale nie da się ich osiągnąć bez metodycznej strategii treści. Ludzie są bombardowani bezprecedensową ilością informacji w naszym, coraz bardziej nasyconym treścią, świecie.
Potrzebujesz swojego one pagera, aby przebić się przez ten szum informacyjny w sposób przejrzysty. I co za tym idzie zmaksymalizować konwersję i zwiększyć swój zasięg. Nikt nie ma czasu na zrozumienie szczegółowej specyfikacji produktu lub przeczytanie tabel danych dla każdej firmy, z którą się zetknie.

Dlatego one pager to zaproszenie, aby dowiedzieć się więcej, a nie próba omówienia każdego możliwego szczegółu. Dokładne określenie tego, co może zainteresować Twoich potencjalnych i obecnych klientów, prawdopodobnie zabierze trochę czasu, ale warto to zrobić dobrze.

Po co tworzyć one pager?

Poświęcenie czasu i energii na stworzenie świetnego one pagera to długoterminowa inwestycja w treść, która jest wiecznie żywa, ponieważ może zarówno generować zainteresowanie, jak i skutecznie przyciągać ruch na Twoją witrynę, który dział sprzedaży wykorzystuje do uruchomienia szansy sprzedażowej.
Krótka prezentacja, opracowana przez Ciebie i Twój zespół, może działać dla różnych grup odbiorców i w odmiennym otoczeniu. Podobnie one pager napisany w bezpośrednim, angażującym stylu może być wykorzystywany zarówno w cold e-mailach, mediach społecznościowych, jako plik do pobrania albo link ze stron stowarzyszeń biznesowych, jako kontynuacja wstępnej rozmowy i nie tylko.
Oznacza to, że będzie on używany przez członków zespołu marketingowego, działu pozyskiwania klientów, rozwoju sprzedaży, a nawet customer success managerów podczas całej podróży kupującego — od budowania świadomości, do zachęcania obecnych klientów do zwiększania zakupów.
Twoja firma będzie wymagała unikalnej strategii dopasowanej do Twoich celów, produktów i usług, ale podstawowe elementy one pagera są takie same dla wszystkich odnoszących sukcesy firm. Aby mieć pewność, że masz wszystkie informacje potrzebne do stworzenia świetnego one pagera, mamy bardzo prostą listę kontrolną.

Checklista do stworzenia one pagera

Zanim zaczniesz testować czcionki i wymyślać grafikę dla swojego one pagera, upewnij się, że masz ostatecznie ustaloną treść.
1. Persona/profil kupującego: czy wiesz, kim jest grupa Twoich odbiorców?
2. Propozycja wartości (obietnica korzyści wynikających z zakupu produktu): czy rozwiązujesz problem? Czy odnosisz się do lęku lub frustracji? Opisz stan przed zakupem produktu i to, co dzieje się po jego zakupie.
3. Prostota: jeśli masz wiele produktów/rozwiązań, stwórz one pager dla każdego z nich osobno i pogrupuj w kategorie do przeglądu.
4. Kontekst: upewnij się, że masz zwięzłe tło dla swojego biznesu/firmy.
5. Bądź lepszy: opisz, jak robisz to, co robisz, i jak robisz to lepiej.
6. Dowód: załącz cytat z opinią klienta o produkcie.
7. Zapisz to: stwórz brief contentowy ze wszystkim, co wychwyciłeś powyżej. Łatwy do podzielenia się z zespołem i powtórzenia wszystkiego, co w nim zawarte.
8. Świetny design — poproś o pomoc grafika. Nie bagatelizuj kwestii dobrego wyglądu one pagera.
Teraz wykorzystajmy tę listę kontrolną do działania.

One pager oznacza jedną stronę!

Twoja treść absolutnie MUSI zmieścić się na jednej stronie. Będzie to prawdopodobnie wymagało pewnych poświęceń, jeśli chodzi o liczbę wymienionych problemów lub szczegółowość, którą podajesz, ale pamiętaj, że jest to zaproszenie, aby dowiedzieć się więcej. Chcesz, aby treść była atrakcyjna, angażująca i zachęcała potencjalnych klientów do podjęcia następnego kroku.

Przedstaw jasną propozycję wartości i wyznacz cel

Zatem co powinieneś umieścić na swoim one pagerze? Pomyśl o tym jak o zaproszeniu — co jest w tej szczególnej okazji, co czyni ją wyjątkową? Twoi potencjalni klienci to zapracowani ludzie. Co zyskają, przyjmując to zaproszenie?

Jasno wyrażaj problemy klientów i proponuj łatwe do uchwycenia rozwiązania jako odpowiedź na nie.
Inny sposób myślenia — co zyskasz, jeśli przyjmą zaproszenie? Jakie są Twoje cele, jeśli chodzi o wynik tego one pagera? Znajomość odpowiedzi pomoże Ci okroić treść i zachować ją zwięzłą i przekonującą!

Stwórz przekonującą treść (copy)

Projekt jest tym, co skłoni potencjalnych klientów do spojrzenia na Twój one pager, ale treść to miejsce, w którym tworzysz pilną potrzebę sprzedaży. Pamiętaj, że wszyscy jesteśmy przytłoczeni informacjami i tekstem. Zadbaj o zwięzłą, energiczną i typową dla Twojej marki formę treści. Jaki jest klucz do dobrego copy?

Każde słowo powinno wykonywać pracę. Jeśli jakieś słowo nie wnosi nic, pozbądź się go! Twoja gramatyka powinna być bezbłędna, Twój głos aktywny (pozbądź się strony biernej!). Twoje rzeczowniki i czasowniki powinny być wystarczająco silne, aby pominąć przymiotniki i przysłówki.

Nigdy nie zapominaj o wezwaniu do działania (CTA)

Upewnij się, że dajesz swoim potencjalnym klientom możliwość podjęcia działania! Wróć do wyznaczonego celu — czy chcesz, aby obejrzeli film demonstracyjny? Zaplanowali spotkanie? Przyszli na wydarzenie?

Zastanów się, gdzie i jak Twoi odbiorcy będą oglądać ten one pager i jak możesz zbudować akcję bezpośrednio na stronie. Czy mogą tam otworzyć film? Kliknąć link, aby zarezerwować wizytę? Otworzyć formularz, aby zamówić próbkę? Jeśli zobaczą wersję papierową, czy możesz podać kod QR, aby skierować ich do Twojej witryny? Ułatw ludziom podjęcie działań tak, jak to tylko możliwe, aby osiągnąć swój cel.

Przejdź do następnego kroku i powtórz swoje główne wezwanie do działania. Dodaj opcję (wolna, średnia i szybka konwersja), jeśli możesz. Potencjalni klienci angażują się na różne sposoby i z różną prędkością!

Skonsultuj one pager ze swoim zespołem — feedback uczyni go lepszym

Mówi się, że “gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść”, ale celem one pagera jest bycie wszechstronnym i maksymalnie skutecznym, a nie samodzielnym dziełem sztuki. Pomyśl więc o tym bardziej jak o próbie prezentacji — potrzebujesz informacji zwrotnej od jak największej liczby interesariuszy.
Zaangażowanie kolegów z zespołu — a być może nawet obecnych klientów — w proces projektowania i edycji pomoże Ci udoskonalić one pager, aby był tak skuteczny, jak to tylko możliwe. Inni będą podkreślać, w jaki sposób uzyskują wartość z Twojego produktu i/lub usług oraz ujawniają spostrzeżenia, które w innym przypadku mogłeś pominąć.

Dobrzy pisarze wiedzą, że etap redagowania nigdy się nie kończy. Zatem chociaż nadal będziesz musiał dotrzymać terminów i przedstawić ten artykuł potencjalnym klientom, Twój produkt końcowy będzie znacznie silniejszy, jeśli poświęcisz czas na burzę mózgów, zbieranie informacji zwrotnych, poprawianie, i powtarzanie tego procesu.

Używaj spójnego brandingu i motywów

Nie każda firma ma spisany przewodnik po stylach czcionek i grafik, ale każda firma ma swój styl. Wiedz, jaki jest Twój — kolory, czcionki, logo, grafika itp. Jeśli nie wiesz, znajdź kogoś, kto to robi — zaangażuj swój zespół! Twoim celem z one pagerem jest wyklarowanie wszystkiego, co istotne w Twojej firmie, na jednej stronie. Chcesz, aby interakcje potencjalnych klientów z Twoją firmą były wartościowe i bezproblemowe. Spójne style i branding oddają istotę tego, kim jesteś jako firma.
Upewnij się, że Twoja praca wydaje się naturalnym przedłużeniem istniejącej wizualnej obecności i osobowości Twojej firmy.

Przykładowy one pager

Zanim zakończymy, rzuć okiem na świetny przykład marketingowego one pagera od firmy Zendesk.

W tym przykładowym one pagerze widzimy, że trafia on w wiele z omówionych przez nas punktów, ale wciąż istnieją możliwości poprawy (jak zawsze!):
● Świetny projekt strony arkusza danych
● Silny, jednozdaniowy opis jako intro na wysokim poziomie
● Nie uderza w problemy klientów, aby zachęcić ich do szybkiego działania
● Zawiera ogólny przegląd możliwości
● Przekonujące fakty jako dowody przemawiają do logicznego nabywcy
● Ups! W tym zasobie brakuje silnego wezwania do działania jako zaproszenia do uzyskania dodatkowych informacji

Jeszcze jeden interesujący punkt… Ten one pager w rzeczywistości jest rozłożony na dwie strony. Wyjątkowo możesz nagiąć reguły, jeśli masz całą rodzinę produktów lub zestaw produktów.

Zanim wykreujesz swój zwycięski one pager

Mark Twain podobno napisał kiedyś do przyjaciela: „Nie miałem czasu napisać do Ciebie krótkiego listu, więc zamiast tego napisałem długi”. Solidny one pager może być bardzo skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży w Twojej firmie. Jednak osiągnięcie tego celu zajmuje trochę czasu.
Najlepsze one pagery są owocem wspólnych wysiłków działów marketingu i sprzedaży. Aby uzyskać najbardziej efektywną wersję, musisz przejść przez wiele wersji i monitorować ich wpływ na konwersję. Proces może być zasobochłonny i czasochłonny, ale na rynku, gdzie jakość jest rzadsza niż ilość, jego wartość jest oczywista.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Get in touch

Tu będzie panel klienta z raportami etc.